PT | A eficiência na mistura de soluções é um fator determinante para complexos processos químicos. Os reatores atualmente disponíveis apresentam diversos problemas que afetam dezenas de indústrias. Uma equipa de investigadores da Universidade do Porto desenvolveu uma solução que pode vir a acelarar as reações em 99%.

Tecnologia desenvolvida na Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto.

Vídeo produzido no âmbito do projeto U.Norte Inova, financiado pelo Norte2020, Portugal 2020 e União Europeia.

Produção — Revisitar Produções Audiovisuais

EN | The mixing efficiency of solutions is a critical factor for several complex chemical processes. The currently available reactors present several challenges that affect dozens of industries. A team of researchers from the University of Porto developed a new solution that will improve the speed of these reactions up to 99%.

Technology developed at the Faculty of Engineering of the University of Porto.

Videos produced for U.Norte Inova, a project financed by Norte2020, Portugal 2020 and the European Union.